Şifremi Unuttum

COVID Döneminde Uygulanan Uzaktan Eğitim, Çocukların Zihinsel Sağlığını Irk, Yaş ve Gelir Durumuna Bağlı Olarak Yıprattı

7 Eylül 2021

JAMA Network Open’da geçen hafta sonlarında yayımlanan bir araştırma, COVID-19 nedeniyle okulların kapanmasıyla çocukların kötüleşen zihin sağlığı arasında bağlantı olduğunu ortaya koyuyor; özellikle büyük yaştaki, siyah, İspanyol kökenli öğrenciler ve düşük gelirli ailelerden gelenler arasında.

Washington Üniversitesi’den araştırmacılar, 2-21 Aralık 2020 tarihleri ​​arasında 4-17 yaş arasında en az bir çocuğu olan 18-64 yaşındaki 2324 ABD’li yetişkinle çevrim içi ortamda ve telefonla yapılan bir anket içeren araştırmaya öncülük etti. AmeriSpeak paneli (Chicago Üniversitesi’nde NORC tarafından geliştirilmiştir), Güçlü Yönler ve Zorluklar Anketini uygulayarak çocukların duygusal, akran ilişkisi, davranış ve hiperaktivite sorunlarını raporlaştırdı.

Anketi tamamlayan 2323 yetişkinin %71.9’u kadın, %16’sı İspanyol kökenli, %10.5’i siyahtı ve %18’i liseye kadar eğitim almıştı.

Çocukların %58’i uzaktan eğitime katılırken, %18’i hibrit formatta ve %24’i ise yüz yüze eğitime katılmıştı. Evden öğrenen çocukların %17’si okul çalışmalarını birlikte tamamlayan bir grup içinde yer alırken, hibrit modeldekilerin %29’u öyle bir grupta yer alıyordu.

Büyük çocuklar daha büyük mücadele içinde

Okula evden devam eden çocuklara kıyasla, yüz yüze eğitime katılanlar daha yüksek gelirli (ortalama fark, 9719 $) hanelerden geliyordu ve beyaz olma olasılıkları daha yüksekti (%65.8’e karşı %44.5).

Yazarlar bunun nedeninin, pandemi sırasında özel okulların açık olma ihtimallerinin devlet okullarından daha yüksek olması ve öğrencilerinin genellikle yüksek gelirli ailelerden gelen beyaz çocuklar olması olabileceğini söylüyor. Siyah ve İspanyol kökenli ailelerin uzaktan eğitimi seçme olasılıklarının, ailede risk grubundan bir üyenin bulunması ihtimalinin daha yüksek olması veya çocuklarının gittiği okulun COVID-19 riskine karşı etkili önlem alamayacağına inanmaları nedeniyle daha yüksek olabileceği belirtiliyor.

Araştırmaya göre, yüksek gelirli ailelerden gelen çocuklar, düşük gelirli ailelerden gelenlere göre yüz yüze eğitimden daha fazla fayda sağladı; hibrit formatta eğitim alan öğrencilerde böyle bir etki görülmedi. Yazarlar, “Daha fazla kaynağa sahip okulların daha az öğrencili sınıflara, daha yakın öğrenci-öğretmen ilişkilerine, öğrenci başına daha fazla okul danışmanına ve sonuç olarak çocuk davranışlarını düzenlemeye yardımcı olma konusunda daha büyük bir kaynağa sahip olması mümkündür.” ifadelerini kullanıyorlar.

Uzaktan eğitim gören daha büyük yaştaki çocuklar, derslere bizzat katılanlara göre daha fazla zihinsel sağlık sorunu yaşarken, uzaktan eğitim gören daha küçük yaştaki öğrencilerin zihinsel sağlıkla ilgili sonuçlarının yüz yüze eğitim görenlerle benzer veya biraz daha iyi olduğu saptandı. Araştırmacılar, daha karmaşık sosyal ilişkiler kurmaları ve geleceklerini belirleyen akademik sonuçlar elde etmeleri gerektiği için büyük yaştaki çocukların çok daha kırılgan durumda olduklarını belirtiyorlar.

Haber İçin Tıklayınız