NASA’ya Göre Uluslararası Uzay İstasyonu Bakteri Kaynıyor

8 Nisan 2019

NASA’da çalışan bilim insanları, uzay istasyonu gibi kapalı ve sıkışık alanların mikroplar için uygun üreme alanları olduğunu öne sürüyor.

NASA bilim insanları altı astronota ev sahipliği yapan Uluslararası Uzay İstasyonu’nun (ISS) hastalık yapan bakterilerle infekte olduğunu tespit etti. Uzay istasyonundaki yüzeylerde üreyen zararlı organizmaların çoğu, antibiyotik direncine sahip bakteriyel ve mantarsı biyofilm tabakalarından oluşuyor. NASA ekibi bulgularını (kapalı uzay sistemlerindeki mikropların ilk kapsamlı kataloğunu) Microbiome dergisinde yayınladı. Araştırmacıların iddiasına göre, yeryüzünde mikrobiyal korozyona neden olan biyofilmler, mekanik tıkanmalara yol açarak uzay aracının altyapısına zarar verebilir.

Uzay aracına astronotların taşıdığı  mikroplar, dünyada spor salonlarında, ofislerde ve hastanelerde bulunanlarla benzerlik gösteriyor. Bunlar, ciltte ve burun kanalında yaygın olarak bulunan Staphylococcus aureus ve insan gastrointestinal sistemiyle ilişkili Enterobacter gibi fırsatçı patojenleri içeriyor. Yeryüzüne geri döndüklerinde hastalığa neden olabilseler de, eğer varsa, uzay istasyonu sakinlerinin üzerindeki etkileri belirsizliğini koruyor.

Haberin Devamı İçin [Tıklayınız]