Güney Afrika’da 2.5 Milyar Yıl Öncesinden Bakteri Fosilleri Bulundu

Güney Afrika'da 2,5 Milyar Yıl Öncesinden Bakteri Fosilleri Bulundu

Güney Afrika’da 2.5 Milyar Yıl Öncesinden Bakteri Fosilleri Bulundu

phys

29 Kasım 2016

Cincinnati Üniversitesi’nden araştırmacılar Güney Afrika’da iki ayrı noktada, şimdiye dek rapor edilen en eski sülfür bakterisi fosillerine rastladı. Araştırmacılardan Andrew Czaja, bu keşfin atmosferin evriminden önce mevcut olan ekosistemler hakkında önemli bilgiler verdiğini söylüyor.

2.52 milyar yıllık bakteri fosilleri modern bakterilere göre daha büyük, küre şeklinde ve daha düz hücre duvarlarına sahip. Ancak sülfür bakımından zengin olan ancak neredeyse hiç oksijen bulunmayan okyanus derinliklerinde halen yaşayan tek hücreli canlılarla da benzerlik gösteriyor.

Czaja keşfedilen fosillerin Güney Afrika ve Batı Avusturalya’nın Vaalbara olarak adlandırılan tek bir kıta olduğu dönemde oluştuğunu söylüyor. Bu bulguya göre bakteri fosillerinin geçmişi sığ sulardaki diğer bakterilerin fotosentez sonucu daha fazla oksijen üretmeye başladığı dönemden de önceye dayanıyor.

Daha önce oksijen seviyesinin yüzde birin de altında olduğu okyanus derinliklerinde güneş ya da oksijene ihtiyaç duymayan yaşam formları olduğu tahmin ediliyordu ancak şimdiye kadar buna doğrudan kanıt elde edilememişti.

Haber için [Tıklayınız]