Kendi Türünü Yiyen Bakteri ‘Canlı Antibiyotik’ Oldu

Kendi Türünü Yiyen Bakteri 'Canlı Antibiyotik' Oldu

Kendi Türünü Yiyen Bakteri ‘Canlı Antibiyotik’ Oldu

25 Kasım 2016

Bilim adamları diğer bakterileri yiyerek hayatta kalan bir bakteri türü keşfetti.

Current Biology dergisinde yayımlanan araştırmaya göre, Bdellovibrio bacteriovorus adındaki bakteri, ölümcül infeksiyonlara neden olabilen, antibiyotiğe dirençli bakterileri yiyerek “canlı antibiyotik” özelliği gösteriyor.

Londra’daki Imperial College ve Nottingham Üniversitesi’nden araştırmacılardan oluşan bir ekip, yılda 160 milyon insanı hasta eden ve bir milyonunun ölümüne yol açan Shigella bakterisinin neden olduğu gıda zehirlenmesi tedavisinde B. bacteriovorus bakterisini kullandılar.

Laboratuvar testlerinde bakterinin Shigella bakterisini 4.000 kat azalttığı gösterildi. Balık larvalarında yapılan testlerdeyse Shigella verilen larvaların yüzde 75’i üç gün içinde ölürken, B. bacteriovorus verilen larvalarda sağ kalım yüzde 60’a ulaştı.

Araştırmacılar balıkların B. bacteriovorus bakterisini iyi tolere ettiğini ve farklı araştırmalarda bu bakterinin vücudumuzda doğal olarak bulunduğunun tespit edildiğini bildirdiler.

Makale için [Tıklayınız]

Injections of Predatory Bacteria Work Alongside Host Immune Cells to Treat Shigella Infection in Zebrafish Larvae

Alexandra R. Willis, Christopher Moore, Maria Mazon-Moya, et al. Current Biology. Published Online: November 23, 2016.

cnnturk logo